Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Tallipäiväkirja

2 posters

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

1Tallipäiväkirja Empty Tallipäiväkirja 10/12/2020, 11:47

Eveliina

Tallin omistaja

Tänne voi postailla tarinoita, jotka ei sovi hevosten päiväkirjoihin, mutta tapahtumapaikkana on Kortteen tallin tilat.

https://korte.palstani.com

2Tallipäiväkirja Empty Vs: Tallipäiväkirja 10/12/2020, 11:49

Vilna

Vilna

07.12.2020

Trailerista kuului kolinaa kun parkkeerasin auton Kortteen pihaan. Paddy oli jälleen kerran levoton matkustaja, mutta saisi luvan odottaa vielä hetken kun en edes tiennyt mihin karsinoihin ponit majoittuisivat. Sassy oli onneksi rauhallisempi kaveri ja yleensä jopa rauhoitti vähän herrasväenkin. Avasin lähimmän oven ja päädyin pitkälle käytävälle jonka päässä näkyi "Oleskelutila" kyltillä varustettu ovi. Kurkkasin siitä varovasti sisään ja näin violetti hiuksisen naisen istuvan sohvalla kahvikuppi kädessään ja katsovan televisiosta jotain kisataltiointia. Samassa lauma koiria piiritti minut ja säikähdin hieman, sillä en ollut tottunut aikaisemmilla talleilla siihen että niitä pidettiin vapaana tallialueella.
"Ai moi. Sä oot varmaan Vilna. Mä oon tässä ootellutkin sua. Mä oon Eve" nainen sanoi ystävällisellä äänellä ja ojensi kätensä noustuaa ylös ja komennettuaan koirat pois kimpustani.
"Joo oon. Mulla ois noi ponit tuolla kopissa mut en tiiä mihin ne majottuu" vastasin varovasti hymyillen ja tartuin ojennettuun käteen.
"Ai joo. Laitoin karsinat jo valmiiks niitä varten. Voin näyttää missä ne on" Eve höpötti ja lähti astelemaan tallin puolelle.

"Meillä on täällä tällänen pienempi ponitalli jossa sun ponit varmasti viihtyy. Sen sun oriin voi laittaa toho vähä isompaan karsinaan ja tamman tähän viereen" Eve jutteli ja näytti minulle paikat tallista. Hän myös kertoi, että vieressä olevan pikkutallin pesaria saisi käyttää aina tarvittaessa.
"Etköhän sä näillä tiedoilla pääse alkuun. Satulatelineistä ja kaapeista pääsetki valitseen vapaasti mieluisimmat. Jokaiseen karsinaan kuuluu yksi kaappi hevosten varusteille ja ne on tässä huoneessa. Käytävällä on kans kaappeja nii yhdessä voit vapaasti säilyttää omia kamppeita. Kysy keneltä vaan apua jos tarvii. Tuu takaisin oleskelutiloihin kun oot täällä valmis niin näytän muut paikat" Eve sanoi lopuksi ennenkuin meni omia menojaan.

Löysin ulkoa lyhyen reitin takaisin trailerille ja päätin ottaa ponit ulos ennenkuin Paddy kyllästyisi täysin. Poniori asteli autosta ulos vauhdilla ja päästi samantien äänekkään hirnahduksen johon kuului vastauksia lähitarhoista. Höristem hyvinkin orimaisesti Paddy asteli vierelläni talliin jossa otin siltä suojat pois ennenkuin päästin sen tutustumaan uuteen karsinaansa. Sassy tuli puolestaan autosta rauhallisemmin ja korvat pystyssä asteli vierelläni ja katseli uteliaana ympärilleen. Lähimmässä tarhassa voikonkirjava ori ravasi edestakaisin tarhan edustalla yrittäen hurmata Sassyn, mutta tamma ei jaksanut välittää siitä. Karsinaan päästessään se alkoi tutkia uuden asumuksensa joka nurkkaa innokkaasti ja jätin sen rauhallisin mielin yksikseen.

Onneksi autolla pääsi suoraan ovien läheisyyteen kun olin ensin jättäny trailerin vähän sivummalle niin tavaroiden roudaus oli hieman helpompaa. Silti siinä meinasi hiki tulla kun kantoi kahden ponin kamppeet sisälle. Olin mielissäni että sain molempien satulat ja suitset alariveille, sillä pituutta kun ei iteltä hirveesti löydy. Auton tyhjennyttyä irvistin, sillä käytävä oli täynnä sekaisin olevia loimia ja varustehuoneessa lattiat oli täynnä muita romppeita. Auto kuitenkin täytyisi siirtää pois ennenkuin pääsin järjestämään kaiken paikoilleen.

Meni reilu tunti että sain vihdoin kaikki tavarat paikoilleen ja ne oli jopa mahtuneet kaikki niille kuuluville paikoilleen. Viimeisenä asettelin hyllyyn ponieni valmiiksi laitetut väkirehut niin iltatallin tekijän ei tarvitsisi pähkäillä niiden kanssa. Lopulta lähdin etsimään käsiini uudestaan Even, joka ystävällisesti tutustutti minut koko tallialueeseen. Lopulta olin niin pyörrällä päästäni että hyvä että muistin missä mikäkin oli. Nainen oli myös neuvonut minulle missä voisin säilyttää traileria joten kierroksen päätteeksi otin sen takaisin autoni perään ja vein sen kauemmaksi parkkipaikalle. Hurautin henkilöautoni takaisin tallin taakse, sillä ajatteöin käydä taluttelemassa molempia poneja ennen lähtöä. Paikka vaikutti lupaavalta ja uskoin, että se olisi juuri sopiva paikka poneilleni.

#paddy, #sassy

Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa