. . . . .
Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy
Even spinnarit
2 Vs: Even spinnarit 15/12/2020, 13:58
Eveliina
Tallin omistaja
04.12.2020
Istuin läppäri sylissä sohvalla ja koirat yrittivät änkeytyä väkisin syliin. Pukkasin niitä kauemmaksi samalla kun selasin koirajuttuja tietokoneelta. Hilppa, Dita, Fasu ja Thor luovutti ja käpertyi jokainen sitten viereeni pienille kerille, mutta Ninja ja Karma päästivät loukkaantuneet tuhahdukset ja hipsivät portaiden alle mököttämään pedille. Siinä samassa kellariin vievä ovi avautui ja Nova tupsahti asuntooni koirineen ilmoittamatta."Tiesiks että yleensä on kohteliasta ilmoittaa jos on tulossa kylään" naurahdin rakkaalle siskolleni ja naapurilleni. Paritalo ja yhteinen talo ei tuonut hirveästi yksityisyyttä kun Nova paukahteli paikalle ilmoittamatta milloin halusi. Siitäkään huolimatta en halunnut laittaa minkäänlaisia lukkoja oveen.
"Tiesin" Nova vastasi ja käveli suorinta tietä jääkaapille ja otti sieltä itselleen kaljan. Rauhani oli rikkoutunut sillä sekunnilla kun hän tuli paikalle, sillä koirat aloittivat samantien hirveän rallin ja Karma paini Luukaksen kanssa ihan urakalla.
Nova istahti viereeni sohvalle ja nojautui katsomaan mitä olin tekemässä. Hörppäsin omasta siideristä ison kulauksen ja käänsin sitten näyttöä siskoani kohti.
"Kato ku tää koira on nätti. Tälläsen jos sais niin voisin jopa ottaa itelle väärän rotuisen" totesin ja Nova katsoi kuvaa arvioivasti.
"Ooks varma että sun hermot kestäis paimenkoiran kans. Et hirveesti välitä Sussunkaa koirista" hän kysyi hieman epäilevästi.
"No jos mä kestän jo näitä nykyisiäkin nii eiköhän yks pandaki mee siinä kylkiäisenä. Enkä mä Sussunkaa koiria inhoa. Oon vaan enemmän terrieri ihmisiä" totesin.
"Aamen" Nova sanoi ja kolautimme tölkkejä yhteen.
"Onks huomenna bilepäivä" Nova vaihtoi äkkiä puheenaihetta ja naurahdin siskoni innokkuudelle.
"Joo kutsuin jo muutaman kaverin. Ne tulee seiskan aikoihin. Ja sain maman tekeen silloin iltatallin. Meillä on sit huomenna illalla koiratreenit" vastasin virnistellen ja iskin silmää.
"Vanha mut toimiva kikka" Nova totesi ja otti taas ison kulauksen kaljasta.
"Ninja nyt asettuu vai haluaks arestiin" ärähdin kun koiralla alkoi mennä överiksi leikit Lineran kanssa ja tavarat meinasivat tippua pöydiltä. Ninja vain vilkaisi sivusilmällä minua mutta rauhoittui vähän.
"Ehkä parempi päästää noi pihalle päästeleen höyryjä" totesin Novalle kääriessäni sätkää.
"Totta. Kohta sun kämpästä ei oo enää mitään jäljellä" sisko totesi ja nousi ylös sohvalta. Päästin koirat ovesta pihalle ja napsautin pihavalot päälle. Lysähdin terassin sohvalle siideritölkin kans ja sytytin tupakan. Koirat huitelivat pitkin pihaa ja haukahdukset kuuluivat joka puolelta. Jotenkin tuntui, että elän aikalailla unelmien elämää. Oma talo, terveet hevoset ja koirat, sekä ihana perhe. Ei kai sitä ihminen enempää voi toivoa?
Similar topics
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa